Die wunderschone Hamburg

“Orasul liber si hanseatic Hamburg” (in germana Freie und Hansestadt Hamburg) este unul dintre cele mai frumoase orase pe care le-am vizitat vreodata. Mereu am avut o oarecare retinere cand venea vorba de orasele din nordul Europei din cauza climei, a oamenilor, despre care am auzit ca sunt foarte “unfriendly” emailsen gmx. Tot din auzite am “aflat” ca nu prea sunt foarte multe lucruri de vazut in nord. La sfarsitul lunii mai a acestui an, am zburat la Hamburg pentru 7 zile pline de aventura, frumusete, surprindere, entuziasm. 7 zile care mi-au dovedit pe deplin ca tot ceea ce auzisem despre orasele nordice este complet fals.

Hamburg era orasul cu cele mai multe poduri din Europa, atragandu-si astfel denumirea de “Venetia nordului”, este al doilea oras ca numar de locuitori din Germania si totodata principalul port german download vlc subtitles. Tot aici isi au sediul principalele posturi de televiziune, radio si presa scrisa. Orasul este plin de vedete nationale, lucru pe care l-am realizat ori de cate ori imi savuram cafeaua la Starbucks sau mancam in restaurante mai elegante, high-class. Ori de cate ori intra o vedeta in astfel de locuri (pe care eu nu o vazusem niciodata), se producea o adevarata isterie, tinerii, in general, mergeau la masa ei pentru a cere un autograf sau a face poze skype herunterladen auf mac. Oamenii sunt foarte amabili, de la vanzatoarea de peste din port pana la aceste vedete de care vorbeam mai sus. Un alt lucru care m-a mirat foarte mult s-a intamplat in prima seara cand am ajuns la Hamburg. In spatele hotelului unde am fost cazata, care se afla chiar deasupra portului, incepea zona Reeperbahn, din cadrul celebrului cartier St. Pauli, cel mai mare “red light district” din Europa download movie subtitles. Chiar in spatele hotelului incepea o staduta foarte stramta  si lunga plina, de o parte si de alta, de “fetite” in pantaloni scurti si bustiere (seara erau in jur de 10 grade) care erau atat de insistente, incat ajunsesera sa traga la propriu de toti barbatii care se plimbau pe acea straduta. Apoi incepeau cluburile de striptease, bordelurile, barurile si cluburile de noapte, unde nu aveau voie sa intre femeile si baietii sub 18 ani.

Lasand deoparte aceasta zona pestrita, ajungem in centrul orasului, situat intre lacurile Binnenalster si Aussenalster vcruntime140.dll for free. De jur imprejurul lacului din urma se gasesc cele mai frumoase case pe care le-am vazut vreodata. Sunt case vechi, renovate, cu o arhitectura splendida si curti enorme cu statui, leagane, flori in culorile curcubeului, copaci si gazon foarte bine ingrijite. M-a bucurat sa vad atat de multi oameni facand sport in aer in liber, plimbandu-se cu barcile pe lacuri si cu bicicletele de pistele special amenajate. Hamburg este orasul in care am vazut cele mai multe si frumoase masini vechi, perfect conservate si cei mai eleganti barbati (cu exceptia italienilor, bineinteles). Auzisem ca in acest oras locuiesc cei mai bogati oameni din Germania dar nu mi-as fi imaginat ca au si atat de mult bun gust.

Cireasa de pe tort si-a facut aparitia, la propriu, in penultima zi a sederii mele in Hamburg, pe la ora 8, tocmai cand luam micul dejun la hotel. Deodata s-a facut intuneric in tot restaurantul de la etajul 1 al hotelului iar cand m-am intors si m-am uitat inspre geam, un enorm vapor “obtura” intreaga priveliste spre Elba si port. Era vorba despre Queen Mary 2, unul dintre cele mai mari pacheboturi din lume, un colos care inghitea parca fiecare raza de soare. Vaporul a fost acostat in port timp de 12 ore iar la plecare intregul port al Hamburgului i-a multumit pentru vizita printr-un foc de artificii feeric.

Dupa cum spuneam la inceputul acestui articol, toate lucrurile pe care le auzisem despre orasele nordice s-au dovedit a fi false. Toate, mai putin unul. Clima. Intr-adevar a fost foarte frig daca ne gandim ca vorbim despre sfarsitul lunii mai, inceputul lunii iunie. Cred ca temperatura maxima a fost de 15-20 de grade, dar asta se simtea doar timp de o ora la pranz. In restul timpului eram infofolita cu pulover, geaca si esarfa iar seara si dimineata acestea nu-mi mai erau de ajuns pentru a ma incalzi. De plouat, ploua in fiecare zi negresit. Din fericire era vorba de ploi scurte de vreo 10-15 minute, chiar daca se racea foarte tare pe durata lor. Soare am vazut mai putin, dar ce mai conteaza cand ai in jur atat de multe lucruri minuate de vazut?

Sunt atat de multe lucruri de povestit despre acest oras, ceea ce mi-ar lua, poate, zile intregi. As vrea sa va mai povestesc despre casele din caramida rosie, ninse parca la ferestre, canalele de o frumusete fantasmagorica, comorile ascunse din port, oamenii frumosi si plini de bun simt pe care i-am vazut pretutindeni pe strazi, in metrou, la restaurante si cafenele, culorile fluviului Elba care se schimbau in fiecare zi, casele memoriale si muzeele, bisericile lutherane si catolice, dintre care as vrea sa amintesc de St. Nikolai, cea mai inalta cladire din lume intre 1874-1876, din care a mai supravietuit doar clopotnita si turnul, piata de peste si multe, multe altele dar trebuie sa ma opresesc si sa le permit si pozelor de mai jos sa depene povesti.

2 Responses to Die wunderschone Hamburg
  1. jokeru

da Hamburgul e superb!!!! am avut privilegiul sa vad si eu o parte din el,si am fost de asemenea la lacul acel amare(nu mai stiu cum i zice) unde e o fantana arteziana in mijlocul lacului…de asemenea Domul,aflat langa stadionul de fotbal al celor de la St.Paulli,etc